Bohol scooter touring

28 mei 2019 - Panglao, Filipijnen

Hallo allemaal,

Vandaag zijn wij er weer op uit gegaan met de scooter omdat dit in el nido zo leuk was wilde we dit hier ook gaan doen. Vandaag hadden we wel een wat sneller scootertje die 140 km per uur kon rijden.. tja dat mag hier allemaal. Voor ons was 70 km per uur hard genoeg zeker op de wegen hier!

Gister hebben we zelf onze route uitgestippeld en deze ging als volgt

Tarsier aapjes kijken in corella, wat een super schattige diertjes zijn dit! Maar super over gevoelig voor geluiden, aanrakingen en ligt. Dus het was echt alleen kijken em heel stil zijn.

Vanaf deze spot tourden we verder naar de zipline in loboc, heeeel gaaf! Veel mooier en hoger dan die van el nido. Samen gingen we in een liggende houding naar beneden heen en terug nog eens. We gaan over een prachtig ravijn heen met een rivier. Adem benememd mooi maar ook een beetje eng hihi!

Daarna touren we door naar de man-made forest. Een prachtige bebost gebied naast de hoofd weg wat een beetje te vergelijken is met berg en dal in Nijmegen. Maar wel heel mooi en vooral lekker verkoelend om door heen te rijden!

Een eindje verderop eten we wat bij een restaurantje naast de weg waar ze heerlijke gerechten hadden. Marc genoot van een kip curry en ik van een bacon sandwich jammie. Als we weer zijn opgeladen rijden we verder de beroemde chocolate hills. Dit is een heuvelachtig landschap met allemaal bruine heuvels. Wij hadden geen zin om naar de toeristen spot te gaan waar je over alles heen kon kijken maar zijn door dit prachtige gebied geen gereden. Zo mooi en zoveel mooie natuur om je heen. Echt tof!

Na de choclate hills besluiten we om terug te gaan het is vandaag 38 graden en we beginnen het echt te heet te krijgen. Om 3 uur zijn we weer terug en gaan we lekker aan het zwembad liggen voor de rest van de dag.

Morgen en overmorgen doen we even lekker niets. En vrijdag hebben we een hele lange en toffe dag tour! We gaan namelijk met walvishaaien zwemmen in oslob en naar de kawassan falls in cebu! Hierna rijden we naar een heel luxe hotel om onze laatste nacht door te brengen :( maar over deze dag zal ik nog een verhaal schrijven.

Liefs,
Juul