Bohol

26 mei 2019 - Panglao, Filipijnen

Hallo allemaal,

Vandaag zijn wij gearriveerd in Bohol. Vanochtend om half 11 vertrokken wij naar het vliegveld om vanaf daar om 1 uur naar Cebu te vliegen. Er was alleen een klein probleempje een van onze tassen stond nog in ons hotel, er zaten niet zoveel waardevolle spullen in maar toch fijn als we de tas terug zouden krijgen. Onze taxichauffeur zou er voor zorgen dat de tas om 12 uur op het vliegveld zou zijn als hij weer andere mensen zou afzetten
Fijn! Om kwart voor 12 is Marc voor het vliegveld gaan wachten want we konden maar tot 12:10 inchecken.. om 12:10 nog steeds geen taxichauffeur of tas.. inmiddels was heel het vliegveld op de hoogte van onze missende tas maar wij moesten nu echt gaan inchecken om 12:40 kwam een van de bewakers aangerent met onze tas in zijn hand haha! Nog geen paar minuten later moesten wij instappen in het vliegtuig. Gelukkig is alles weer terrecht.

Na 1,5 uur vliegen komen we aan in Cebu. Onze koffers stonden al klaar op een karretje dus we konden zo doorlopen naar onze taxi die makkelijk te vinden was. We moesten een half uurtje rijden en kwamen dan aan in de haven. We moesten namelijk met een veerboot naar Bohol. Als we binnem staan bij de vertrekhal voor deze boten kunnen wij alleen maar denken Oh my god. Een grote massa mensen, het is warm, stinkt en is enorm vies. Het leek wel een soort plek waar mensen op transport gezet werden echt niet normaal hoe het er daar aan toe ging en hoeveel mensen hier rond liepen. Gelukkig kunnen we al snel aanboord van onze boot. De opstelling is te vergelijken met een vliegtuig. Eigelijk alles we moesten inchecken, koffers afgeven en boarden. Na 2 uurtjes varen arriveren we in Bohol het was toen inmiddels al half 7. Lange dag! Daarna is het nog 1 uur rijden naar ons beach resort!

Bij aankomst in het hotel kijken we onze ogen uit hoe mooi het hier is! De afgelopen weken hebben we prima verblijven gehad maar wat we nu hebben is echt luxe. We hebben een hotel recht aan het strand en een zwembad. Ons restaurant zit aan de zee en wij kijken met onze kamer uit op het strand en het zwembad echt heerlijk! En dan hebben we het nog niet gehad over ons bed die 2 meter breed is! Dat is nog eens een verschil met alle twijfelaar bedden die we tot nu toe gehad hebben hahah.

Dadelijk gaan we nog een lekker hapje eten en even rond kijken in de buurt. Volgens onze taxi chauffeur is het strand de place to be for a party. Hier slapen ze nooit en feesten ze altijd, gezellig! Morgen zal ik wat fotos online zettem van ons hotel.

Liefs,
Juul

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irene:
    27 mei 2019
    👍👍🥰❤️ Toppie hoor straks willen jullie niet meer naar huis
    Maar jullie huisje staat smachtend op jullie te wachten hoor😘