Donsol

7 maart 2017 - Donsol, Filipijnen

Zaterdag zijn lisanne en ik vertrokken naar Donsol! Even 4 daagjes ontspannen en tot rust komen.. na een heftig weekje krottenwijken bezoeken was dat ook wel nodig. Dat beeld blijft ons voor altijd bij en zullen we vanzelf een plekje moeten geven hoe lastig dit ook is.

Maar wat is Donsol mooi en zo anders dan manila! Mooie groene oerwouden, bergen, een vulkaan en een prachtige omgeving! Het hotel was fantastisch! We hadden een mooie kamer, uitzicht op de zee en het zwembad, konden lekker cocktails drinken en ze hadden heerlijk eten!

Natuurlijk hadden we ook wat activiteiten gepland. Zondag avond hebben we de fireflys tour gedaan, wauw wat was dit mooi! Net een sprookje en net kerstmis  prachtig! Ik zat alleen niet meer zo op me gemak in het bootje nadat ik hoorde dat er waterslangen zaten.. maar toch heb ik er wel van genoten! Met een tricycle er heen gegaan, dit was al een hele ervaring! Wat hadden we een schik en wat waren we bang (vooral lies)! Hahaha

Maandag was het zo ver eindelijk gingen we met de wel beruchte walvishaaien (whilesharks) zwemmen! Maar liefst het grootste dier van de oceaan en wat was dit vet! Een ervaring om nooit meer te vergeten! En wat ik zeker nog eens wilt beleven! Je zwom er vlak boven en er vlak naast. De gids zij wanneer je moest springen, wanneer hij dit zei moest je ook direct het water in anders was je al te laat! Je zwom recht op de whileshark af en zwom dan verder met het dier mee, vermoeiend!! Gelukkig trok de gids mij mee zodat ik goed kon filmen onder water! Een mini hartaanval was wel aanwezig toen ik het water in sprong ik ging onderwater en nog geen meter van mij vandaan kwam het dier recht op mij afzwemmen! Whaaa maar dat was toch ook wel heeel gaaf! Achteraf zei de gids "why where you screaming?" Haha oepsie! Wij hebben er maar liefst 8 mogen zien en mee mogen zwemmen! De filmpjes zijn goed gelukt en de ervaring zal altijd bij blijven! Filmpjes volgen nog op facebook!

Wij hebben zeker genoten en zijn alweer een ervaring rijker! Vandaag gaan wij weer terug naar ons "huisje" en gaan we weer verder met onze stage! Tevens zijn wij nu al op de helft van onze stage, wat gaat het snel! Wij gaan nog flink genieten want voor je het weet is het voorbij!

1. Irene:
    7 maart 2017
    Wat geweldig allemaal en wat een fantastische ervaring. Geniet, geniet
  2. Jan:
    7 maart 2017
    Ik heb met je meegenoten
  3. Frauke:
    8 maart 2017
    Super leuk juul, ook leuk dat jullie dit uitstapje hebben gepland even wat 'ontspanning' ondanks dat de walvishaaien voor meer spanning zorgde°

Op naar je volgende reisverslag