Mijn eerste reisblog!

14 december 2016 - Schaijk, Nederland

Hallo allemaal!

Zoals de meeste van jullie weten gaan Lisanne en ik 2 februari vertrekken naar de Filipijnen om daar stage te lopen voor 10 weken. Na deze stage zal er voor mij nog een rondreis door Thailand volgen samen met mijn zussen Frauke en Nicky. Om jullie op de hoogte te houden van dit avontuur zal ik regelmatig een reisblog plaatsen!

Lisanne en ik zijn al volop bezig met de voorbereidingen... Vaccinaties zijn gehaald, Tickets worden geboekt, een dagje naar Den Haag om ons Visum aan te vragen, Stage opdrachten worden voorbereid, Paspoorten zijn binnen en zo nog veel meer! Voor ons dus een drukke perioden. Maar wat krijgen we er iets moois voor terug! en wat hebben wij er veel zin in :D

Even een stukje over wat de stage inhoud:

Wij gaan daar aan de slag met straatkinderen, vanuit de organisatie van ACAP. Het leven daar is heel anders en een stuk zwaarder voor kinderen dan dat wij zijn gewend in Nederland en is voor ons nauwelijks voor te stellen. Deze kinderen leven op straat om te zorgen voor een inkomen waarvan ze hun familie/gezin kunnen onderhouden, de kinderen mogen pas thuiskomen wanneer zij ...genoeg geld verdiend hebben. ACAP geeft deze kinderen een toekomst! zij zorgen voor onderdak, onderwijs, geven normen en waarden mee aan het kind, douche de kinderen, zorgen voor eten en geven de kinderen liefde die ze verdienen!
Maar niet alleen de kinderen worden geholpen, de kinderen worden benaderd op straat of zij onderdeel willen zijn van dit project. Stemmen de kinderen hier mee in gaan wij opzoek naar de ouders en bieden een compromis. We vragen wat het kind binnen brengt is dit 1,- op een dag bieden wij de ouders 2,- op een dag in ruil dat het kind onderwijs krijgt en bij ons komt. ‘s avonds gaan de kinderen naar huis want het is belangrijk dat de kinderen en ouders hun contacten behouden. Ook kunnen de ouders vrijwilligers worden binnen de organisatie of meedoen met de activiteiten. Lisanne en ik zullen hier 5 dagen in de week onderdeel van zijn. In de weekenden krijgen wij de gelegenheid om de Filipijnen te ontdekken.

Kortom een super bijzondere ervaring! Jullie horen nog van mij en ik hoop dat jullie mijn reisblog zullen volgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Astra:
    14 december 2016
    Leuk hoor! Heel veel plezier en dat het maar een geweldige mooie ervaring mag worden!
  2. Martijne:
    Super gaaf! Thailand is heeel leuk! Geniet ervan x
  3. Jan:
    14 december 2016
    Lieve Juul. Wat ga ik jouw missen. Maar wat gun ik jouw dit avontuur. You go girl
  4. Frauke:
    ♡♡♡
  5. Lizzy:
    15 december 2016
    Lieve schat echt super gave uitdaging.. Ik wil heel graag weten hoe t met mijn kleine schatteke gaat.. ❤️❤️❤️