Mogen we gaan of niet?

21 december 2016 - Schaijk, Nederland

Hallo allemaal,

Wat was het spannend, mogen we gaan of mogen we niet gaan? Maar gelukkig is alles rond en hebben wij groen licht gekregen van school wat betekend dat de Filipijnen door gaat!

Jullie zullen je nu wel afvragen waarom zouden ze niet mogen gaan? Nou dit was i.v.m. de veiligheid. Jullie zullen het vast wel op het nieuws gezien hebben de 'drugsoorlog' in de Filipijnen. Er is een nieuwe president aan de macht die heeft uitgesproken dat alle drugsgebruikers vermoord moeten worden en dit mag door de burgers zelf uitgevoerd worden. Wat wij hiermee te maken hebben? Wij zitten in de wijken waar dit gebeurt namelijk: de krottenwijken. Familieleden van de kinderen die bij onze stageplaats zitten zijn ook al vermoord. Vandaar de twijfel of het voor ons wel veilig zou zijn.

School ziet geen reden om niet te gaan, het reisadvies is goed en de stage plaats is veilig. Alleen met het rondreizen door het land moeten we wel oppassen en we mogen nóóit alleen op pad gaan. Verder zullen wij de Krottenwijken niet bezoeken i.v.m. de veiligheid, dit vinden wij wel jammer. Máár wij zijn al lang blij dat we mogen gaan en hebben er enorm veel zin in! Dit betekent dat we vandaag de tickets mogen boeken!!: D Dan is de hele reis rond en is alles geregeld (gelukkig)!

Tot de volgende reisblog!

P.S. vergeet je niet aan te melden voor de mailingslijst en activeer deze via de mail!

1. Irene:
    21 december 2016
    Dapper hoor en spannend
  2. Jan:
    21 december 2016
    Lieve Juul. Gun je dit avontuur. Maar ga je missen. Zal me niet te veel zorgen maken.