De grote dag

15 mei 2019 - Makati, Filipijnen

De grote dag

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie allemaal weer lezen!

Aller eerst hebben wij een goede vlucht gehad en zijn wij gister na ongeveer 20 uur totaal reizen aangekomen op onze bestemming in Makati. Makati is een wat beter deel van manila de hoofdstad van de Filipijnen.

Het hotel is prima en heeft een lekker zwembad op het dak waar wij lekker kunnen vertoeven. We hebben even de buurt verkent, gezwommen en wat gegeten en hebben daarna ons fijne maar erg harde bed opgezocht aangezien we een hele nacht slaap in te halen hadden. Ik merkte dat ik in de nacht erg vaak wakker werd ook vanwege de koude airco maar ik denk ook de spanning voor vandaag.

Vandaag was het namelijk zo ver, wij gaan terug naar mijn stage plaats! We hebben rond 2 uur afgesproken om daar te zijn dus in de ochtend ontbijten we wat en vermaken we ons met een coctail aan het zwembad. En om half 2 pakken we de taxi naar ACAP, spannend! Marc kijkt nog steeds overal zijn ogen uit vooral onderweg is er zoveel te zien. Als we paranaque binnen rijden begin ik alles alweer te herkennen, grappig dat dit zo goed in je geheugen blijft zitten. Als snel zie ik dat we er bijna zijn en kan ik al echt niet meer wachten.

De taxi stopt en we stappen uit er staan al kindjes buiten maar deze ken ik niet. We lopen door de deur naar binnen ik ben zoekende naar bekende gezichten en al snel vliegen deze bekende gezichten mij in armen, zooooo fijn! Even voel ik wat tranen opkomen maar deze verdwijnen al snel omdat er zoveel om me heen gebeurt. Marc is erbij maar daar heb ik even geen tijd voor haha. Het voelt zo goed om ze weer te zien en ook weer nieuwe kindjes te ontmoeten!

We gaan naar het kleine kantoortje en rhea roept wat moeders met kleine kindjes. We hebben namelijk een hoop kleren uit nederland meegenomen die we graag willen uit delen. Ze zijn zo dankbaar en de kinderen krijgen meteen de kleren aan. Voor ons een kleine moeite en voor hun zo van belang en hard nodig. Het voelt goed om dit voor ze te kunnen doen!

Daarna gaan we weer naar alle kinderen, ik deel stiekjes uit, marc blaast balonnen op waarmee gespeeld word, we hebben bellenblaas bij die meteen gebruikt word en de rest bewaren ze voor andere keren. De kinden lachen en zeggen 'i'm happy maam' vrouwen worden hier met maam aangesproken. Door hun lachjes en woorden krijg je een warm gevoel en ben je blij dat je ze met zo iets kleins heel gelukkig kunt maken.

2 jaar geleden hebben wij een kindje geadopteerd op afstand, wij verzorgen voor dat kindje alles qua kosten. Ook haar heb ik vandaag weer in de armen kunnen sluiten, ze was zo blij en ze liet me niet meer los. Ik was zo blij om te zien hoe goed het met haar gaat dat geeft rust

De band die er 2 jaar geleden was voelde ik nog steeds enorm goed. En ik weet dat deze altijd zal blijven. No matter what. Wel had ik nu het idee toen we weg gingen dat het afscheid zo goed was, het viel me nu niet meer zo zwaar. De tijd en sfeer was nu dan ook heel anders dan 2 jaar geleden. Het boek is nog nier gesloten maar het heeft me een rustig gevoel gegeven nu. De rust om het een beetje af te sluiten waar ik op hoopte is er merk ik.

Het was zo fijn om ze na 2 jaar weer allemaal terug te zien, ik ben blij en zij zijn blij! Nu zijn we weer terug in ons hotel, even alles laten bezinken en al marcs vragen beantwoorden haha. Marc was daar ook erg interressant vooral om hoe groot hij wel niet is! Haha zo grappig want ik voel me hier heerlijk tussen deze lengte.

Morgen hebben we een tour naar de pagsanjan falls. Lekker even uit deze stad.

Het volgende verhaal komt snel lieve mensen.

Liefs,
Juul

1. Renate:
    15 mei 2019
    Wauw Juul, weer zo’n mooie ervaring. Heel veel plezier samen!
    Groetjes Renate
  2. Iris de Reuver:
    15 mei 2019
    Ik zag allemaal happy people, zo fijn dat het goed heeft gevoelt. En dat Marc nu beeld heeft van de plek en mensen die een belangrijk stukje van je hart bezet hebben. Nu op naar nog zo veel meer indrukken van het mooie Filipijnen.
  3. Frauke:
    15 mei 2019
    Top, wat leuk om weer terug te zijn geweest! X