Manila city een cultuurshock

12 februari 2017 - Parañaque, Filipijnen

Om 08:00 zitten we in de Taxi richting Ocean park in Manila! Wat hebben we hier een leuke tijd gehad en wat een lol! Samen met Rhea, ze is al echt een vriendin voor ons en kunnen echt lachen samen. Na 5 uur rond gelopen te hebben hadden we alles wel gezien.

Na Ocean park zijn we een park in gegaan, hier waren voornamelijk mensen die daar leven. The streetpeople. Hier heb ik een heerlijke voet/been massage gehad! Dat was wel fijn na 5 uur rond gelopen te hebben! En dit maar voor €3,-

Vanaf het park hebben we een calessa gepakt, dit is een soort koets die word getrokken door een paard. We zijn de hele stad door gereden en hebben de bezienswaardigheden van Manila bezocht. Een echte cultuurshock heb ik nog niet gehad, maar vandaag... wow ik heb honderden gezinnen gezien die op straat leven, hun huisjes langs de weg ofja huisjes kun je het niet noemen eerder een plekje met wat spullen. En afval om ze heen, kindjes en baby's die daar slapen snachts. Zo gevaarlijk en de toekomst ziet er voor heb niet rooskleurig uit.

Vandaag was ook de eerste keer dat ik mij echt niet veilig voelde... Rhea waarschuwde me dan ook dat ik niet voor op de koets mocht zitten omdat het te gevaarlijk was voor mij. Ze zei omdat ik blank ben, blond haar heb, klein ben en iedereen mij hier "maganda" vind (beautiful). Ik werd aangestaart, mensen riepen, ze gingen ons achterna. Wanneer we uit de Calessa gingen waren we midden in manila. Omringt door mensen die op de straat leven op dat moment was ik er echt even klaar mee, ik was bang en wilde zo snel mogelijk weg. Rhea heeft goed voor ons gezorgt en ons dan ook veilig thuis gebracht. Vanaf het moment dat ik zei dat ik me niet veilig voelde heeft ze mijn arm niet meer los gelaten. Wij mochten vandaag ook niet onze telefoon op straat pakken en onze portomonee tevoorschijn halen, dat zegt ook wel genoeg. Manila was leuk om te zien, maar voor mij de eerste en de laatse keer! Ik ben blij om na een lange maar gezellige dag weer in paranaque te zijn!

1. Jan:
    Gelukkig weer veilig thuis
  2. Sylvia:
    12 februari 2017
    Het is echt een andere wereld, fijn dat er zo goed voor jullie wordt gezorgd. En ja jij bent magada
  3. Frauke:
    12 februari 2017
    Veilig bij je eigen stulpje!! Een leuke dag, heel bijzonder dat ze jullie overal mee naartoe wilt nemen. Welterusten, x