Aankomst Chiang Mai en jungle tour!

20 april 2017 - Chiang Mai, Thailand

Maandag zijn we vertrokken met de nachttrein naar Chiang Mai. We wisten totaal niet wat we ervan konden verwachten maar gingen er met veel plezier en nieuwsgierigheid op af! Aangekomen op het station even het spoor zoeken en de juiste trein en daar zaten we dan. 3 blonde meiden met veelte grote koffers en rugzakken. Na 1 uurtje arriveerde de trein alles zag er netjes uit en het was tot verbazing een mooie en vrije luxe trein. Nu nog de koffers van 25 kilo de trap op zien te tillen dat ging niet helemaal vanzelf en werden al snel geholpen door een aardige man. Helaas moesten we de koffers al weer snel uit de trein tillen omdat we in de verkeerde wagon stonden haha oeps! Eenmaal gesetteld in de juiste wagon kon de reis beginnen richting Chiang Mai! Lekker relaxen, filmpje kijken, slapen, gezellig kletsen en vooral erg veel lachen! Zo kwamen we de 13 uur wel door in de nachttrein :)

Aangekomen in Chiang Mai stonden massaal taxi chauffeurs je op te wachten en trokken je nog net niet de taxi in. Gelukkig stond er voor ons een taxi chauffeur klaar en konden we al snel vertrekken. Het enige wat de taxi chauffeur kon zeggen was: Whisky Whisky, nou dat zegt al genoeg! Gelukkig heeft hij ons heel huids afgeleverd bij het hotel. Ook is dit een prima verblijf plaats om lekker te ontspannen, een mooi zwembad, massages en lekker eten!

Woensdag ochtend was het zo ver de geplande 3 daagse jungle tocht ging vandaag toch echt beginnen! We lopen de tocht met 13 andere mensen waaronder een Nederlands stel, even een praatje gemaakt en elkaar voor gesteld en daar gingen we dan. We begonnen al meteen met een Olifanten kamp waar de Olifanten gewassen en gevoerd mochten worden. Ze vertelde alles zo mooi maar niets was minder waar.. : nee we rijden er niet op, slaan ze niet, hebben geen nekkettingen om enzovoort. Ondertussen stonden de littekens wel in de nek en rug, waren ze bang voor stoken en zagen ze er gewoon super verdrietig uit. Het voeren was leuk maar dat was het ook, ik ging weg met tranen in mijn ogen.

Na de Olifanten tour begon de echte trekking en was het tijd om 4 uur lang te gaan klimmen. We moeten eerst de berg op en gaan de volgende dag aan de andere kant naar beneden. Nou dit hebben we geweten! Wat was dit godverdomme zwaar en wat hebben wij veel lopen vloeken. Op het heetst van de dag 4 uur lang stijl omhoog klimmen met zware rugzakken en flessen water, we stonden op het punt om te stoppen maar we hebben doorgezet en zijn dan eindelijk aangekomen bij het kamp waar we zullen overnachten. Een gezellig hutje waar je met al de 13 personen slaapt.

Donderdag stonden de watervallen en bamboe raften op de planning. We begonnen de tocht vol goede moed. gelukkig was het vandaag alleen maar naar beneden lopen en niet meer de stijle bergen op. Naar de waterval toe was nog ruim 2 uur door de prachtige jungle en mooi uitzicht. Aangekomen bij de waterval konden we lekker even afkoelen en van de rotsen afspringen. Vanaf hier was het nog 3 kwartier naar de lunch plaats en zijn daarna door gegaan naar het bamboe raften een prima afsluiter van twee super leuke maar ook super zwaren dagen.

Nu zullen jullie wel denken 2 dagen? Ze gingen toch 3 dagen? Dat klopt helemaal! Maar wij hebben besloten de 3de dag te cancelen omdat het en heel zwaar was en er de laatste dag niets meer op de planning stond alleen maar lopen. Dan genieten we nog liever even van een paar extra dagen in Chiang Mai en we hebben nog wat andere uitstapjes op het oog!

1. Lies:
    20 april 2017
    Wauw wat een avontuur!! Jaloerss! Geniet er lekker van!!
  2. Jan:
    Hihi. Bikkels. Samen sterk