Bangkok

17 april 2017 - Bangkok, Thailand

afgelopen zaterdag is de reis door Thailand voor ons dan eindelijk begonnen. Wat hebben we al veel mogen zien in 3 dagen en wat is Bangkok een prachtige stad! Zaterdag hebben we wat rond gelopen en zijn we de stad zelf gaan verkennen, maar omdat het Thais nieuwjaar was kwamen we al snel zeik en zeik nat terug aan in het hotel en hebben we onze dag maar voort gezet aan het zwembad en hebben we genoten van een heerlijke massage.

Zondag stond er een fiets tour op de planning, deze zou starten om 9 uur en we moesten het hotel om 8 uur verlaten.. wij hadden begrepen dat er een taxi voor ons klaar zou staan dus daar hebben we op gewacht maar de taxi was wel erg laat? We hebben na gevraagd waar die bleef en wat bleek we hadden helemaal geen vervoer erbij in begrepen en moesten zelf naar de fiets tour toe haha. we hebben snel een taxi aangehouden die ons wel naar de plek kon brengen, maar aangekomen op het adres zagen wij nergens fietsen of iets wat een organisatie kon zijn. Na een half uur rond lopen kwamen we een man tegen die ons de weg wel even kon wijzen en al snel waren we gearriveerd (we waren er al de hele tijd langs op gelopen). We maakte kennis met een super leuke gids genaamd chin chen. Hij heeft ons prachtige plekjes in Bangkok laten zien, van de mooiste Tempels tot zij straatjes, scholen, gebouwen waar films zijn opgenomen (hangover), postkantoren en een schildpad voed plaats. Wat was dit een leuke dag en wat hebben we veel schik gehad. Mocht je ooit in Bangkok zijn is een fiets tour echt de moeite waard je komt op plekken waar je zelf nooit zou komen!

Maandag zijn wij zelf op pad gegaan naar het paleis van de Koning. Ook hier kwamen wij niet 1,2,3 aan en zijn behoorlijk opgelicht maar uiteindelijk zijn we er gekomen en was dit ook weer zeker de moeite waard! zo groot en zo mooi! een beetje stom dat we niet over onze outfit hadden nagedacht, natuurlijk mocht je niet naar binnen met korte broeken en hemdjes. We werden naar een winkel gestuurd waar we een lange rok en een soort blouse met lange mouwen moesten kopen (zie foto's). wat was dit warm zeg! haha. Het paleis van de koning is gigantisch en heeft een enorm oppervlak. Helaas erg toeristisch een grote mensen massa. Leuk om gezien te hebben maar niet voor herhaling vatbaar :).

Vandaag vertrekken wij met de nachttrein richting Chiang mai, dit zal ook wel wat avonturen met zich meebrengen en zal vast een reisblog waardig zijn! dus tot de volgende keer ;)

1. Jan:
    17 april 2017
    3 mutsen op stap
  2. Irene:
    17 april 2017
    Jeetje ja altijd vooraf de prijs afspreken, als jullie maar genoten hebben, en klopt bij het paleis is mij hetzelfde overkomen .