Coron, Palawan

3 april 2017 - Coron, Filipijnen

Daar zitten we dan op het vliegveld op naar El Nido. Of dat dachten we tenminste! Bij aankomst zagen we onze vlucht al niet op het bord staan wat achteraf gewoon een andere naam bleek te zijn! Na 1 uur wachten dacht ik laat ik maar eens kijken wat voor vliegveld het eigelijk is aangezien er dus ook een vliegveld op el nido zelf zit en wij al de hele week een apart gevoel hadden over deze dag. Tot verbazing zie ik dat het vliegveld waar wij naar toe vliegen totaal niet in de buurt zit van ons hotel of überhaupt van El Nido! Google maps erbij gepakt en ja hoor wij hebben geboekt naar een totaal ander eiland! Het stres niveau  liep hoog op maar we moesten een oplossing zoeken want onze vlucht vertrok ten slotte over 1 uur! Lies heeft snel op booking.com gekeken wat er beschikbaar was op Coron. Gelukkig was een mooi resort ter beschikking wat we snel hebben opgebeld en waar we konden er gelukkig diezelfde dag nog terecht konden.

Aangekomen in Coron stond een blanke man ons op te wachten! Hij was uit Australië en is hier 41 jaar geleden naar toe gekomen als journalist en heeft uiteindelijk een klein resort opgezet met 9 kleine huisjes aan een prachtig strand met een helderblauwe zee. De weg hier naar toe was al een heel avontuur kleine zandweggetjes, heuvels, rotsen en door de rimboe. Als je last hebt van autoziekte is dit geen pretje! Eenmaal aangekomen bij het ressort moesten we over een aantal boomstambruggetjes onze weg zien te vinden naar het resort. Daar waren we dan wat een prachtig uitzicht! Een privé strand met eigen Lagoon hier kunnen wij wel tot rust komen! We slapen in een open strand huisje met alleen een matrasje en een klamboe dit is wel super om te ervaren maar ik ben toch wel blij als we weer in ons bedje in manila liggen zonder al deze enge jungle dieren en insecten..
We werden verwelkomt met een heerlijk ontbijt en verse sap. In de kamer was wel een grote vraag waar is de wc en de douche? Deze zijn een stukje verderop ook vrij in de buitenlucht.. maar klagen mogen we zeker niet want we zijn toch echt een een paradijsje terecht gekomen.

Zondag hebben wij een island hopping tour gedaan en zijn we naar een prachtig eiland geweest met een helder blauwe zee dit was zo mooi om te zien en hier hebben we heerlijk gesnorkeld, af en toe een beetje paniek om de enge dieren in de zee maar het koraal en de vissen waren magisch om te zien! Alleen is snorkelen zonder flippers is behoorlijk vermoeiend dus ben ik na 1,5 uur maar verder gegaan in een reddingsboei.. haha. Savonds hebben we lekker van het uitzicht genoten in de hangmat bij onze kamer. Dit genieten was voor korte duur toen we zagen dat er een enorme gekko in onze kamer zat! En het was er niet een maar ze waren met zijn tweeën! Gelukkig heeft onze aardige buurman ze weg kunnen jagen.. maar ze kwamen graag nog een aantal keren terug! Pfff. Als klap op de vuurpijl zat ik savonds op de wc en viel er een kakkerlak tussen mijn kruis! Nou dat was me een avondje wel ik ben blij dat die avond voorbij is haha!

Vandaag hebben we een heerlijk rustig dagje aan het strand gehad, een beetje zwemmen, lezen, muziekje luisteren en lekker luieren heerlijk! Vanavond nog een keer gezellig met al die leuke huisdieren hier slapen en dan morgen weer richting Manilla waar het eind van mijn stage steeds dichterbij komt.. vrijdag is namelijk al onze laatste stage dag maar hier volgt nog een reisverhaal over!

1. Irene:
    3 april 2017
    Ha ha klinkt mij allemaal bekend in de oren , leuk om mee te maken toch, geniet ervan .
  2. Jan:
    3 april 2017