divisoria en kikkerpoten..

23 maart 2017 - Manilla, Filipijnen

Vandaag zijn Lisanne en ik er samen met Joy, Ruth en Jayz erop uitgegaan! Zij werken alle 3 als vrijwilligers bij ACAP :) Omdat Joy de gene is die met de moeders alle handgemaakte dingen maakt zoals sjaals, waaiers, tassen en sieraden gingen wij vandaag mee inkopen doen. Dit vinden wij erg leuk omdat we zo ook eens de lokale plaatsen zien en niet alleen toeristen spots. Natuurlijk hield dit ons niet tegen om ook even lekker te shoppen! Vanwege de vele aandacht die voornamelijk de mannen aan ons geven moesten we dichten schoenen aan, een lange broek en een shirt met lange mouwen... heel erg fijn aangezien de eerste zomer dagen zijn begonnen en het hier maar liefst 35 graden is nu..

Divisoria is een markt in hartje Manila waar je alles heel goedkoop kunt kopen. Je hebt er kleren, accessoires, speelgoed, eten, muziek, electronica, schoenen, huishoudspullen, sieraden, knutselspullen echt alles wat je maar kunt bedenken heb je daar! Ze noemen het hier "the mother of all markets in Manila".

Nadat we klaar waren met inkopen doen zijn we gaan lunchen. En nee dit is niet lunchen zo als wij in Nederland kennen ;) niet even lekker een salade of een broodje maar lunchen bij de Chinees. Wat wij eten als we uiteten gaan is hier de lunch! Vandaag hebben we dan ook weer een nieuw gerecht mogen proberen: Kikkerpoten. Ja dat lees je goed ik heb gewoon kikkerpoten gegeten.. en het was nog lekker ook!! Haha het blijft leuk om nieuwe dingen te proberen! Ook werd vandaag weer alles voor ons betaald, wanneer je ergens mee naar toe word genomen mag je absoluut niks zelf betalen dit is zo nu en dan wel erg frustrerend. Net als dat alles voor je gedragen word, je overal heen word gebracht, deuren openhouden, een paraplu boven je hoofd houden voor de zon, ze vegen nog net niet je billen af! Maar dit zegt wel hoe de cultuur is en hoe goed mensen hier voor elkaar zorgen :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan:
    23 maart 2017
    Dat was een leuke dag. Fijn dat ze goed voor jullie zorgen