Even mijn visum verlengen..

22 maart 2017 - Intramuros, Filipijnen

Gister zijn Lisanne en ik erop uit gegaan om ons visum te verlengen. Omdat je in nederland maar 59 dagen krijgt en wij hem voor 70 dagen nodig hadden.. we moesten hem gelijk voor 1 maand verlengen want in dagen was niet mogelijk. Nou prima dachten wij, jammer dat het maar liefst €150,- kosten! Terwijl we hem maar voor 11 dagen extra nodig hadden!  maar helaas we hadden geen keus en hebben dit dus toch maar gedaan. Hierna begon de ellende, Lisanne kreeg haar visum maar met mijn paspoort was er wat aan de hand hoor. Wat bleek is dat ik bij aankomst in de Filipijnen een stempel heb gekregen waar ze ook neerzetten tot wanneer je een geldig visum hebt. Ze deden al moeilijk om mij het land in te laten maar heb er verder niet naar om gekeken. Wat bleek is dat ze mij maar 30 dagen hebben gegeven en niet hebben gekeken naar het visum dat ik al had! Ik had dus maar een geldig visum tot 5 maart.. aangezien het nu al 2 weken later is kreeg ik geen visum voordat die datum was aangepast. Hiervoor moest ik naar het hoofdkantoor in intramuros dit is weer aan de hele andere kant van de stad! Eenmaal bij het hoofdkantoor aangekomen belanden we in een gigantisch gebouw met honderden mensen die van alles nodig hadden qua immigratie. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en was er helemaal klaar mee, ik heb maar liefst 10 verschillende hokjes en plekken gehad waar je zo ongeveer overal wel een half uur moet wachten. Na 9 uur heb ik dan EINDELIJK mijn visum verlengt en is mijn paspoort in orde gemaakt. Een ding weet ik zeker ik ga NOOIT meer een visum verlengen ik verlaat het land wel binnen 59 dagen want wat een gedoe zeg! Een goede les voor de volgende keer kijk altijd wat ze in je paspoort schrijven en of dit klopt!

1. Jan:
    22 maart 2017
    Zware nacht. Pfff
  2. Irene:
    22 maart 2017
    Leve het visumsysteem ja echt erg zoals dat daar kan gaan .
    Zo leer je iedere dag.
  3. Rianne:
    23 maart 2017
    gelukkig dat alles goed is gekomen.