De taal vulkaan!

16 maart 2017 - Batangas, Filipijnen

Vannacht om 04:00 ben ik samen met Rhea, haar man en haar broertje vertrokken naar de taal vulkaan in Batangas! We begonnen met een jeepney, later volgde er nog een jeepney, waarna er maar liefst nog een jeepney volgde hierna zijn we verder gegaan met een bus en eenmaal aangekomen in Batangas zijn we met een tricycle verder gegaan naar de opstap plaats van de boten. Omdat je via een boot naar de voet van de vulkaan moet. Eenmaal aangekomen bij de voet van de vulkaan hebben we een gids gehuurd en is onze hike begonnen!

Even een stukje klimmen en wandelen dacht ik.. nou dat viel vies tegen sommigen stukken gingen zo stijl omhoog dat je ook zo weer beneden kon liggen! Maar mede dankzij de "fijne" paden hebben we heel veel schik gehad! Zeker wanneer ik voor de zoveelste keer bijna onderuit ging..

Eenmaal op de top van de vulkaan was het klimmen zeker de moeite waard! Het was prachtig! De taal vulkaan is een actieve vulkaan en is omringt door water. De krater van de vulkaan is ook water met daarin een klein eilandje! Echt heel gaaf om te zien. Wanneer je de vulkaan beklimt zie je de gassen de lucht in gaan op sommigen plekken, Rhea en ik waren zo slim om te voelen of deze gassen warm waren auw! Ja dus.

Na het prachtige uitzicht en even rust zijn we terug naar beneden gelopen. Het begon steeds drukker te worden en de zon begon flink te schijnen we waren dus op het goede tijdstip vertrokken. Eenmaal terug in de boot was het water wel heel erg wild, wat heb ik gelachen met 3 Filipijnen die bang zijn van water haha!

Na de vulkaan hebben we weer een jeepney richting Batangas city gepakt en hier wat lokaal eten gegeten. Mensen van het hele land trekken naar deze plek om de speciale beef te proeven! Helaas vond ik deze speciale beef niet te pruimen... na het eten zijn we terug gegaan naar Manila met als tussen stop Baclaran hier heb je honderden kraampjes met zo veel goedkopen spulletjes! Heel leuk om te shoppen maar voor mij niet veilig. Ik moest als moslim mee, sjaal om, zonnebril op, lang vest, waardevolle spullen in je bh, tas voorop... dat was zweten maar ook weer een hele ervaring en zeker de moeite waard!

1. Jan:
    16 maart 2017
    Weer een leuke dag
  2. Irene:
    16 maart 2017
    Ha ha heb ik ook gedaan zo,n vulkaan beklommen erg steil toen ik 55 jaar was met slechte heupen 3 uur s,nachts opstaan om boven te zijn voor de zon op kwam. Niet gehaald ....pffff wel een schitterende ervaring. Geweldig dat je dat mee mag maken.